Sömntankar

Why couldn´t you just see through me?

"Sometimes when I say I´m fine, I want someone to look me in the eyes and say: Tell the truth."

Listen to what we´re not saying.




Jag blir så trött på människor som tror att man är lycklig för att man har det mesta man som människa "ska behöva".
Ja, jag har en stabil familj med lagom mkt pengar.
Ja, jag har haft en bra uppväxt.
Ja, jag har egna pengar.
Ja, jag har en lägenhet.
Ja, jag har fast jobb.
Ja, jag har vänner, de underbaraste man kan ha.
Ja, jag har ett liv.
Ja, jag tog mig från hålan och lyckades i storstan.

Måste man komma från en kass, trasig familj och vara fattig och hemlös för att vara berättigad till att må på ett visst sätt?
Fuck it. Jag orkar inte. Orkar inte ens sova. Orkar inte vara ensam. Men jag får ju skylla mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0