notimetocry.blogg.se

Läste precis något som i stort sett gav mig gåshud. Av många anledningar.

"" Ingen hatar historia
Man hatar bara sin egen historia"

Det jag menade med var att man hatar ju inte ämnet historia, utan historia i allmänhet. Kanske om man har synen att det är onödigt att lära sig om saker som har hänt, men ska man inte lära av det som har hänt för att det inte ska hända igen?
Många människor vill ju inte prata om vad som skett i deras liv tidigare, varför? Vill de inte lära av sina misstag? Jag vet inte, men kanske vill en del inte minnas vad som hade skett tidigare. Men man kommer alltid att minnas och om man går och håller det inne hela tiden så kommer man tillslut att explodera. Det är enklare om man berättar vad som har hänt förr i ens liv, negativt som positivt, för dett som är historia kan många gånger förklara varför en människa är som han/hon är."

www.notimetocry.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag skulle just skriva att det gick bra om du skrev ut min bloggadress men det hade du ju redan gjort :)

Trevligt att du gillade det!

2009-05-11 @ 11:03:48
URL: http://notimetocry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0