Silverchair

"I loved the way you loved me, but I hated the way I was supposed to love you back..."


Det handlar inte om vem. Det handlar inte om hur, när, var eller ens varför. Det handlar inte om henne överhuvudtaget. Det handlar om oss. Det handlar om dig och det handlar om mig. Det handlar absolut inte om vad jag tycker om henne, inte ens vad du tycker om henne. Det handlar om att bli utbytt, kanske?
Jag vet inte vad det handlar om, men det gör mig förbannad! Eller iallafall lite smått irriterad. Kanske för att jag vet hur det ligger till, men att du inte e karlslok nog att tala om det för mig, utan istället gör såhär.
Antar att det är rädslan att aldrig bli älskad? Kanske. Du är en av de få som förstår komplicerade jag. Och det var som en trygghet att veta att du älskade mig, även om jag inte kunde älska dig tillbaka. Och nu är den kärleken bortryckt och med det även min stabila grund till att tro och hoppas.
Men det är lugnt. Det var bara lite tråkigt att det skulle behöva bli såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0