On my own


Ibland behöver man få ner orden på pränt för att inse innebörden av dem.
Vissa saker blir kristallklara, andra bara mer förvirrande. De tar ut varandra och så står man där igen, på ruta ett.
Jag vet vad jag har, jag vet vad jag inte har. Kan inte sakna det jag aldrig haft, men kan sakna det jag kunde fått.
Om det är något som kan såra en så är det vetskapen. Men det där kommer lösa sig. På bästa sätt.
Lika bra är det egentligen, eftersom jag tror att jag faller för en känsla och inte för dig. Livsfarligt. Och hur ska jag kunna älska när ingen lever upp till den perfektion som Max uppvisade? Jag måste sluta jämföra, måste inse att ingen nånsin kommer vara perfekt på hans sätt, men säkerligen på sitt eget. Måste sluta förstöra för mig själv.

Nu - Uppsala.



image11



Jag är klokare nu,
inte längre den korkade tjejen du en gång kände,
för så länge sedan.
Jag är starkare nu,
mina misstag har lärt mig vilken väg jag måste gå.
Och jag borde veta att jag sätter mig själv åt sidan för att göra det på ditt sätt.
Men nu måste jag tänka på mig själv.

Och jag är inte rädd att försöka på egen hand.
det spelar ingen roll om jag har rätt eller fel
Jag kommer leva livet på mitt sätt. 
Det är dags för mig att försöka på egen hand.

Det är över nu.
Jag kan inte gå tillbaka till att leva genom dig
Och om du ändå inte förstår,
jag kan inte gå tillbaka till att vara någon annan.
Inte nu längre.
Jag fick aldrig chansen att göra sakerna på mitt sätt.
Så nu är det dags för mig att ta kontroll.

Börja om från ruta ett
Göra sakerna på mitt sätt.
Du kan inte stoppa mig nu, jag har bara börjat.
Fundera inte ens på det,
det finns ingen plats för det.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad ska du göra i Uppsala?

2008-05-26 @ 09:58:54
Postat av: Badoo

Jag var hos en kompis och hennes pojkvän och kollade på schlagern och sådär :)

2008-05-26 @ 13:09:55
Postat av: Emelie

okej. vad trevligt :)

2008-05-26 @ 18:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0