Denial

Alla söker efter det där speciella
Det där som ska göra oss hela.
Du hittar det på de konstigaste ställen
Ställen du aldrig hade kunnat ana.

Några hittar det i barns ansikten
Några i sina älskades ögon
Vem kan förneka den lycka det bringar
När du hittar det där speciella?
Som att flyga utan vingar.

Några delar det varje morgon
Några delar det i livet
Du hittar det i andras ord
En enkel replik kan få dig att skratta
eller gråta.

Du hittar det i den djupaste vänskapen
Den sorten du uppskattar för resten av livet.
Och när du vet hur mycket det betyder
När du hittat det där speciella
Då flyger du utan vingar.

Så hur omöjligt det än må verka
Så måste du kämpa för varje dröm
För vem vet,
om den du låter gå
kanske var den som skulle gjort dig hel.

Nåväl, för mig är det att vakna upp bredvid dig
Att se solen gå upp över ditt ansikte
Att veta att jag kan säga att jag älskar dig
Vart och när som helst.
Det är de små sakerna som bara jag vet
Det är de sakerna som gör dig min.

Du är platsen där mitt liv börjar
Och du kommer vara där när det tar slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0