Let me love you




image10


Du drog och slet, men fick inte kniven ur ryggen.
Frustrerad och sårad kröp du till korset och erkände dina påkomna synder.
Det var illusionerna som gjorde dig detta, de som dagligen slet i dig innifrån.
Jag föraktade din svaghet och dina orealistiska krav på dig själv och din omgivning.
Ändå var jag dragen till det, som ett bi till honung.
Dina krav delades med mina, mina krav på omdömeslös omtanke. 

Du skjuter mot dig själv men jag stoppar kulorna med mitt samvete.  

Nu ligger du här bland mina trassliga lakan och ditt såriga hjärta slår i takt med mitt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ha en fortsatt bra kväll. :)

2008-05-21 @ 21:31:20
URL: http://artondejuni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0