Gnäll

Hur man vet var gränsen går för hur mycket man kan ställa upp för en människa? Fråga mig inte vad som är avgörande. Ens eget engagemang kanske? Men borde man inte förakta sig själv om man en dag vaknar upp och känner att man inte orkar bry sig längre, att man är slutkörd på att peppa en människa genom hela dennes liv?
Jag har aldrig slutat bry mig. Det gör jag väl inte nu heller, men jag är så trött på detta eviga GNÄLL! Dag ut och dag in. Jag kan förstå att folk behöver bli stöttade, självklart, det behöver alla. Jag anser däremot att man aldrig ska gnälla eller klaga över en situation i livet om man inte är beredd att göra någonting åt det. Att klaga hjälper inte. Att sitta instängd hemma och tycka synd om sig själv, det hjälper inte.

Jag har vänner som gnäller på att de är tjocka, men ändå käkar godis i massiva mängder varje dag.
Jag har vänner som gnäller på att livet är värdelöst, ändå ser de inte till att fylla det med nåt meningsfullt.
Jag har vänner som gnäller på att jobbet suger, men ändå söker dom sig inte vidare.

Alltså man kan fortsätta i all evighet! Detta ständiga gnäll är så förbannat tröttsamt. Alla har gnälliga dagar, men varje dag? Kom igen, ryck upp er för fan.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du får gnälla lite tillbaka ! om folk som gnäller ;)
Hoppas att det är bra med dig.

2008-05-20 @ 11:25:49
Postat av: Badoo

Haha ja, jag är iofs en hejare på att gnälla själv. Men tror jag mött min överman nu! ;)

2008-05-21 @ 21:35:09
Postat av: Irre

Jag stör mej OFTA på när folk gnäller, då deras liv e eg inte så sjukt jobbigt som det låter.
herregud jag går här halvt döende men skrattar o ler ändå trots allt.
jiis om dom ändå hajjar nångång att dom har ett fucking bra liv trots allt

2008-05-26 @ 11:48:19
Postat av: Badoo

Ja, men det är det jag menar... Ofta de som gnäller, har inte den blekaste aning om vad det är att verkligen må dåligt eller lida. Usch.

2008-05-26 @ 13:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0